Zapraszamy na czwarte międzynarodowe targi Mobilefest Communication Technologies Istambuł, Turcja 2024.

Projekt jest kierowany do małopolskich przedsiębiorców sektora MŚP, zainteresowanych eksportem swoich produktów i usług na duże zagraniczne rynki, a także wzmocnieniem konkurencyjności przedsiębiorstw i rozwojem innowacji. Dzięki udziałowi w projekcie masz możliwość:
- uczestnictwa w wybranych międzynarodowych wydarzeniach targowych
- brania udziału w spotkaniach Małopolskiego Klubu Eksportera, którego celem jest przygotowanie małopolskich MŚP do ekspansji na rynki międzynarodowe
- uczestnictwa w spotkaniach biznesowych w ramach przyjazdowych misji gospodarczych

- Przygotowujemy małopolską ofertę eksportową i inwestycyjną
- Uczestniczymy w misjach gospodarczych i targach z branż priorytetowych dla małopolskiej gospodarki
- Świadczymy kompleksowe usługi informacyjne dla małopolskich eksporterów (Małopolski Klub Eksportera)
- Włączamy małopolskich przedsiębiorców w działania europejskiej Inicjatywy Awangarda
The "Power up your Business in Małopolska 3" project is a project in the field of the widely understood topic of economic promotion for Małopolska, both in a national and international dimension, aimed at promoting the region's economic package, promoting innovation, supporting the investment process in the region and supporting its SMEs expansion into external markets.
A very effective way to achieve the objectives of the project is to promote entrepreneurs’ export range during international fairs and other promotional and information events, organize foreign economic missions, support investments and strengthen the image of Małopolska as an innovative region with significant economic potential.
The Power up your Business in Małopolska 3 project includes:
Participation in international fairs under the MARR and Małopolska brands, m.in:
- Mobile World Congress 2022 - mobile technologies, Barcelona, Spain
- Hannover Messe 2023 - industrial fair, Hannover, Germany
- InterCharm 2022 - cosmetics and chemical industry, Kiev, Ukraine
The package on offer at the fair includes professional buildings, free tickets, logistic and advisory support, the possibility of promoting the company (advertising materials, promotional films / spots) and anentry in the catalog dedicated to a specific industry.
- Małopolska Exporter Club, aimed at integrating the region's business circles: entrepreneurs, business environment institutions, local governments or representatives of the world of science, enabling them to share knowledge and experience with each other,
- pre-fair preparation: information meetings and training sessions (on widely understood issues of internationalization: foreign markets and legal and economic conditions, e-marketing, etc.)
- export brokering (associating international business partners in cooperation with domestic and foreign institutions)
- incoming economic missions from Spain, Ukraine and Romania
- investment and economic promotion of the region
- training sessions and seminars in traditional and on-line form
- interactive entrepreneur portal
- searching for innovative solutions for entrepreneurs as part of the European Avant-garde initiative
Power up your Business in Małopolska 3 project implementation period: September 2020 – June 2023
Project value: PLN 4,101,814.57, Co-financing value 3,486,542.41
Project implemented under the Regional Operational Programme 2020-2023, Measure 3.3
Trudno obronić się przed świadomością, że otaczającą nas i sąsiadów z Południa rzeczywistość, zdominowała gorąca atmosfera najbliższych wyborów parlamentarnych. Spoglądając, niezbyt często, na strony gazet, śledząc (prawie wcale) audycje telewizyjne i radiowe oraz patrząc, często, na portale informacyjne otrzymuję przeciętną, powstrzymującą dawkę haseł, komentarzy, komentarzy do komentarzy, wyników badań, przepowiedni jasnowidzów i skrzętnie wybranych fragmentów starć kandydatów z „suwerenem”. Jako nie należący do żadnego „żelaznego elektoratu”, otwarty na racjonalne i wyważone poglądy, smakujący ciekawe, odważne a nawet paradoksalne pomysły sztabów i fachowców od wizerunku, staram się ułożyć mój własny program na przyszłość; mówiąc najprościej – w jakim kraju chciałbym mieszkać, pracować, odpoczywać, czuć się bezpiecznie, chociaż nie bez dreszczyku ”pozytywnego napięcia”, towarzyszącego tworzeniu rzeczy nowych i wartościowych.
Tytułowe stwierdzenie pojawiło się w wyniku autorefleksji obejmującej teksty pisane, przemówienia wygłaszane i typową ucieczkę przed tematem w rozmowie. Oczywiście – w tle naszych codziennych zajęć są pożary, powodzie, upały, trzęsienia ziemi, gradobicia, śmiesznie nazywane huragany i tajfuny i, na dobra sprawę, ma to sens – jest naturalne, groźne i często zawinione.
Czy istnieje w gospodarce jakiś wewnętrzny, mniej lub bardziej odczuwalny, rytm zdarzeń i dlaczego S. Żeromski za tło swojej powieści wybrał czas taki nijaki, niezdecydowany i stosunkowo chorowity? Sporo już napisałem o wpływie świąt państwowych, religijnych i świeckich na nasze zachowania; nikt nie podważa wpływów kanikuły, międzyświątecznego rozprężenia czy dramatycznych decyzji podejmowanych w czasie zagrożenia „długim weekendem” na rynek, handel, przemysł czasu wolnego, poradnictwo kulinarno-odzieżowe oraz frekwencję w miejscach zbiorowego żywienia i wypoczywania. To ostatnie stwierdzenie jest już samo w sobie sprzeczne, ale cóż robić?
Istnieje niczym nie uzasadnione przekonanie, że w tzw. okresach świątecznych należy składać sobie i innym życzenia. W grudniu tych okazji jest więcej ponieważ marketing handlowy dostaje zadyszki by nam uzmysłowić jak wiele prezentów musimy zgromadzić i opatrzyć je odpowiednim przekazem dobrej woli. Grudzień zaczyna się pod koniec listopada obchodami święta popularnego Andrzeja, potem już Mikołaj, kolejne popularne imieniny pechowców, którzy dostają podarki imieninowe wraz z choinkowymi, za chwilę Sylwester i tuż po nim słabo handlowo opracowane święto Trzech Króli.
Tym razem zdecydowałem się odejść, niedaleko, od tematów globalnych i ogólnoludzkich na rzecz prywaty. Tak, postanowiłem, z opóźnieniem, załatwić własne porachunki. Zdarzenie dotyczyło prostej relacji klient, w tym wypadku ja i sprzedawca, w tym wypadku spora sieć handlowa.
Wrzesień, zwłaszcza słoneczny, pozwala przetrwać wspomnieniom z gorącego lipca i sierpnia. Jeszcze możemy udawać, że jest nadzieja na praktyczne oderwanie się od codziennych obowiązków, rutyny wyjść i powrotów, oczekiwania na koniec tygodnia i zapomnienia o frustracji niedzielnego popołudnia.